L’Ajuntament de les Franqueses veurà reduïda, a partir d’ara, la quantitat que ha de pagar pel dèficit del transport urbà de la conurbació de Granollers, Transgran.
El ple de l’Ajuntament va aprovar el conveni del servei entre la Generalitat, l’Autoritat Metropolitana del Transport i la resta dels ajuntaments: Granollers, Canovelles i la Roca, amb l’empresa concessionària del servei.
Després de fer un estudi sobre la procedència dels viatgers del Transgran, s’ha modificat el percentatge que ha de pagar cada Ajuntament per compensar el dèficit del servei. Les Franqueses incrementa el percentatge del 9 al 13%, però a diferència de l’anterior conveni, deixa de pagar la totalitat de la quantitat corresponent a la línia L6, de manera que en comptes de pagar 232.000 euros, passarà a pagar-ne 172.000.
L’alcalde, Francesc Colomé, remarcava que la reducció en l’aportació de les Franqueses al dèficit del Transgran era una demanda que havia fet l’Ajuntament. “Teníem raó en les nostres demandes. Ara creiem que el repartiment és més just”, va dir.
Des l’oposició, els portaveus d’Imagina Esquerra en Comú, Rafael Bernabé, i de SAL-CUP, Eva Navarrete, van criticar el fet que el servei de bus no arribi als polígons industrials ni a la zona d’oci del Ramassar i van demanar que es faci un estudi sobre les necessitats de la població per adaptar el servei, per exemple a les entrades i sortides de les escoles o amb els horaris dels trens a les dues estacions.
Tant Bernabé, com el portaveu de Cs, Amador Doncel, es van preguntar si a les Franqueses no li sortiria més a compte tenir un servei de bus urbà exclusiu per al municipi. Els grups de l’oposició també es van queixar que a l’estiu se suprimeixi el servei que arriba a Corró d’Amunt. I la regidora no adscrita, Dolors Amaro, demanava que es fessin servir els 50.000 euros d’estalvi en la despesa de transport públic per implantar mesures per millorar el servei.
La regidora de Mobilitat, Montserrat Vila, va recordar que, efectivament, el servei de bus a Corró d’Amunt se suprimeix i, en el seu lloc, hi ha un servei de taxi. També va anunciar que s’ha encarregat un estudi de mobilitat al municipi. “Servirà per tenir una idea més clara del que tenim, del que ens falta i de cap a on hem d’anar”.
I
l’alcalde Colomé va afirmar que: “En el transport públic no podem anar per lliure. Tenim un territori sense solució de continuïtat i cal mancomunar serveis”. Sobre l’accessibilitat al Ramassar, va anunciar que ja hi ha fet el projecte per un pas segur per a vianants entre el barri de Bellavista i la zona d’oci i industrial.
(Font: el9nou.cat)